Senaste aktivitet

"Speedy-R" har kommenterat på "Här blir körkortet digitalt"

Tappad hjälm

Tappad hjälm

Råkade tappa min hjälm..från styrhöjd ner i asfalten..en klockren träff mitt på ovansidan av hjälmen,köpte den för 3 veckor sen...inte för att just det spelar nån roll...men min fråga är om man på nåt vis kan undersöka om det finns nån spricka ex ...nån som råkar ut för samma sak?är det bara att kassera?känns lite surt..jag har provat att knacka på den för att på så vis kunna höra om det är nån spricka i den..men det känns svårt att höra nån skillnad..nån som har nåt tips?

Fy fan va surt, Men tyvärr får du nog köpa ny.. materialet som absorberar en smäll funkar bara riktigt bra en gång, har aldrig tappat en hjälm, men jag skulle köpa ny om jag hade gjort likadant..

/Rob

Ja den måste kasseras. Skicka den till mig så kan jag se till att det blir korrekt gjort.

Allvarligt, jag skulle aldrig köpa ny hjälm för att den har tappats på marken. Cellplasten trycks inte ihop om det inte är en skalle i hjälmen och skalet är antingen fler-lagers som tål en hel del eller av plast som bara fjädrar lite på det sätt som den tappades.

never, bara att köra.

Undrar hur mitt hjälmkonto skulle se ut om jag köpte en ny varje gång jag droppade mina hjälmar i backen :o)

www.saarela.se/ www.saarelainorr.se/

puh...låter som att jag slipper köpa en ny hjälm..tack för svaren..visste inte hur jag skulle göra

Lägg till ny kommentar

Logga in eller skaffa ett konto för att kommentera
Stäng Prenumerera på vårt nyhetsbrev: