Ny test av äldre sporthojar

6 inlägg 0 nya
Ny test av äldre sporthojar

För nåt halvår sen var det en test av 80-talshojar i tidningen Bike. Jag tror det var en Kawa Gpz 900, Honda 750 och några till jag inte minns. Det skulle vara kul om det gjordes en ny test fast med något nyare hojar, från första hälften av 90-talet, såna som flera fortfarande kör med och och se hur dom klarar dagens krav. Fast jag tänker sporthojar här, som GSX-R 750, Kawa ZXR 750, Yamaha YZF, Ducati osv.

Hej!

Ett test med 90-talshojar är inplanerat och kommer att köras tidigt i vår. Vilka modeller som kommer att delta och resmål håller vi inne med ett tag till. Men en sak är säker, det kommer att bli en längre resa och det kommer (förhoppningsvis) att gå lika fort som det gjorde när det begav sig. Håll ut :)

Redaktionschef @ Bike SE
Siggehjulben (ej verifierad)

Konrad wrote:
För nåt halvår sen var det en test av 80-talshojar i tidningen Bike. Jag tror det var en Kawa Gpz 900, Honda 750 och några till jag inte minns. Det skulle vara kul om det gjordes en ny test fast med något nyare hojar, från första hälften av 90-talet, såna som flera fortfarande kör med och och se hur dom klarar dagens krav. Fast jag tänker sporthojar här, som GSX-R 750, Kawa ZXR 750, Yamaha YZF, Ducati osv.

tjenare,
Det finns massor av artiklar i de engelska tidningarna såsom Performance Bikes, Classic Bikes, Practical Sportsbikes, Fast Bikes och Classic Motorcycle Mechanic. De publicerar dessa artiklar i så gott som VARJE utgåva. Dessutom betydligt mer seriöst än NÅGON svensk mc-tidning kan prestera! Därför att de lever med dessa hojar dagligen och inte som vissa svenska "journalister" som ser ner på klassiska hojar som reliker.

Ok, jag ska hålla ut! Men kan knappt vänta... Men jag kan väl kolla brittiska tidningar under tiden, som Siggehjulben föreslår. Sen har jag ingen åsikt om seriositet i brittiska mc-tidningar kontra svenska eftersom jag inte direkt kan påminna mig att jag läst någon brittisk dom senaste åren.

Oscar_Algott wrote:
Hej!Ett test med 90-talshojar är inplanerat och kommer att köras tidigt i vår. Vilka modeller som kommer att delta och resmål håller vi inne med ett tag till. Men en sak är säker, det kommer att bli en längre resa och det kommer (förhoppningsvis) att gå lika fort som det gjorde när det begav sig. Håll ut :)

Hej, blev det något test på äldre hojar förra året? Jag måste ha missat detta isåfall.

Zatopek (ej verifierad)

Konrad wrote:
Hej, blev det något test på äldre hojar förra året? Jag måste ha missat detta isåfall.
Fick redaktörerna inte ihop ett gäng åldersdigna men bättre beg bågar till ett test?
Kikade igenom blaskorna för 2012 (saknar ett nummer) och hittar ingen reserapport eller testresultat om löftet från Oscar Algott(-s dröm??)

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.