wax-polermedel på plast och metall förslag

4 inlägg 0 nya
wax-polermedel på plast och metall förslag

Jag har använt i mga år Liquid Lustre på mina mc. Har fungerat ypperligt bra. Då det funkar både på plast och och lack o glas. Det tar bort smuts o samtidigt vaxar. Har använt vanligt vax också men tycker den 1:a kombinationen funkat bättre. Då det inte ger trist vitt spår på plastdetaljer om man råkar komma emot dessa.Plus att det också rengör på ett skonsamt sätt. Men nu kan jag inte få tag i det i sverige längre. Är det nån som vet nåt liknande vax som funkar så? Som ger bra lyster o rengör utan att skava?

Turtle har just släppt något nytt som heter "Ice". Stod och läste på flaskan på Jula i går, och det skall tydligen inte lämna rester på plast eller liknande. Har inte provat det själv ännu, men det kan ju vara värt att testa.

Speak with a soft voice, but always carry a big stick.

hagmans nano seal e svinbra o lämnar absolut inga spår.
finns på micro i svarta flaskor ock e bara bäst!
köpte också en fälgförsegling som e superbra från sonax.
spraya på en torr o rengjord metallyta och stryk ut.
låt sitta o torka i 2 minuter o polera sen.
ska härda i 1 timma efter polering o får inte utsättas för fukta under den tiden.
sen är fälgar skitlätta att göra rena från kedjefett o bromsdamm osv.
bara att spola av!!
håller ca ett år!!!!
rekommenderas varmt.
obs, funkar även på gaffelben o övriga "rena" metallytor.
lars

Ultra Gloss rekommenderas absolut bästa poler och vax medel jag använt finns att köpa i många mc affärer vaxat både bil mc med den i år seales och glashärdar efter en timme samt Håller 18 månader som företaget lämnar garanti på men vaxer är väldigt induvieelt (stavning) tycker jag

www.ultra-gloss.com
lycka till i ´djungeln
glad midsommar lcmc

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.