Topbox eller mjuk väska..

16 inlägg 0 nya
Topbox eller mjuk väska..

Vilket är att föredra, en hård toppbox eller en mjuk sadelväska, packrulle eller liknande. Syftet med väskan är som rent komplement till sidoväskorna de gånger jag ska på lite längre turer med en FJR 1300.
Jag tar gärna emot lite tips, länkar och råd om bra och billiga väskor.

Mjuk dragspelsväska med kartficka ovanpå, utan minsta tvekan.

Luleå Hockey mot SM-guld!

Jag kör med mjuka sidoväskor, packrulle och tankväska. Tankväska och liten packrulle på korta turer.:-)

Jag är i alla fall snäll.;-)
Gäst (ej verifierad)

tankväska?

Topboxen fullständigt överlägset allt annat.....
En tankväska är ett nödvändigt komplement vid långfärder och överliggningar annars är det Pekka med en tankväska!

En gång topbox aldrig utan sedan....
En gång tankväska gärna utan sedan....

Har också tankväska men använder den sällan då den alltid repar om man inte tejpar tanken innan, hur gör ni? Toppboxen är bäst tycker jag. Låsbar och alltid där samt vattentät o rymmer en jäkla massa då jag föredrar 45liters

Kör med rubbet: Toppbox, sidoväskor, tankväska, packrulle och rymlig midjeväska:-D
Ska komplettera med ett hembygge: en hård låda 35x35x10 cm
som man kan lägga vinylskivorna i som man hittar på loppisar man passerar:-)

Lyftaren

Har nu tagit mig en funderare och det lutar åt en mjuk väska att spänna fast på pakethållaren. Den här t.ex: http://www.handelsboden.com/ShowProduct.aspx?prodid=1253 .

Eller så blir det ett mer ekonomiskt alternativ i form av en packrulle:
http://www.handelsboden.com/ShowProduct.aspx?prodid=178

Jag behöver ju extra packutrymme då jag gör nån långsväng med några extra övernattningar...
Tankväska kan också bli aktuell om jag hittar en billig och funktionell...

Tack för tipsen.

BMW har en "softbag liten" som jag bara älskar. Liten och smidig och sitter klistrad på hojens pakethållare. Eller om man nu vill motera den bak på sadeln så går det säkert med.
Den är tom. vattentät. Bara när jag packat den till bristningsgränsen som jag packat i plastpåsar.

Politik kan allvarligt skada din frihet

När man lastar en mc för semestern ska man vara noga med att fördela vikten. Jag har kört en hel del mcar i mitt liv, och gemensamt för alla som har haft både sidoväskor och toppbox bak är att de har varit mycket mera nervösa än utan. Med en tankväska och packväskor undviker åtminstone jag de problemen. (Och för mej är det ett problem, jag glömmer ju brt att jag kör lastad och åker rätt fort ibland....:-)

Luleå Hockey mot SM-guld!
Gäst (ej verifierad)

[quote=The_Real_Rolf_The_Dude]När man lastar en mc för semestern ska man vara noga med att fördela vikten. Jag har kört en hel del mcar i mitt liv, och gemensamt för alla som har haft både sidoväskor och toppbox bak är att de har varit mycket mera nervösa än utan. Med en tankväska och packväskor undviker åtminstone jag de problemen. (Och för mej är det ett problem, jag glömmer ju brt att jag kör lastad och åker rätt fort ibland....:-)[/quote]
Precis, Plus att vindfång högt långt bak i vindbyarna när man t ex passerar långtradare är inget bra.

Märker inte av sådana tendenser vid körning eller vid möte med långtradare men beror säkert på hojen också.
Fascinerande är att soppa förbrukningen sjunker med topbox. Fråga mig inte varför! Likadant på VFR:n som nuvarande döviller.

Bättre aerodynamik?

Nackdel med topbox? Släpp för brövelns inte styret vid 50-80km då styrfladder uppträder pga topboxen.......

Förbjud topbox, om inte annat så för estetiska skäl.

WTF?
Gäst (ej verifierad)

[quote=Ronneby-Benny]Märker inte av sådana tendenser vid körning eller vid möte med långtradare men beror säkert på hojen också.
Fascinerande är att soppa förbrukningen sjunker med topbox. Fråga mig inte varför! Likadant på VFR:n som nuvarande döviller.

Bättre aerodynamik?

Nackdel med topbox? Släpp för brövelns inte styret vid 50-80km då styrfladder uppträder pga topboxen.......[/quote]
Att fråga dig om en topbox är som att fråga Måna om Bidragssamhället. :)

Arrrggggghhh har alltid gått mina egna vägar......:o)

Det är jag mot hela hojSverige....David mot Goliat......

Kloten: Tror killarna på Lelle-träffen struntade i det estetiska när mer öl inköp krävdes! Då var topboxen det finaste som fanns....Yeeaaah.

Google

Scholars who’ve done such earlier than believe in so law thesis composition isn’t a pace of the park. Writing a thesis capacity ignoring sordid modules in accordance with center of attention of it some assignment mainly now the due persimmon nears. It requires a tussock about time, commitments, effort then a cluster concerning reading. toughness

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.