Vilken moppe är bäst?

29 inlägg 0 nya
Vilken moppe är bäst?

HEJ

Ska köpa en EU-moppe till min dotter. Vilken ska man köpa?
Vilka märken är bra resp. mindre bra? Någon som kan ge något råd/tips?

Skall hon ha en scooter eller crossmoped?

Hon ska ha en scooter.

Varav egna erfaringar så är kina "kopior" inge bra, fast de kan ju va olika, men kända märken som: Yamaha aerox och Peugeot Speedfight brukar alltid vara bra kvalitet m.m

ta ingen kina moppe för då blir det bara meck hela tiden.
Det är bättre att lägga ut mer pengar på en bättre moppe, som yamaha, peugeot, m.fl. Eller så hittar du en fin beg. på blocket.se

precis de jag skrev då;D, nejmen som sagt yamaha, peugeot m.fl är alltid bra mopeder

Lycka till=D

ja, är det en ny scooter du ska köpa ,så är det nog sak det samma vilken japanare/ italienare du köper. Dom är nog av liknande skick. Själv så skulle jag tycka att yamaha och peugot är bland dom bästa kvaliteér. men tyvärr rätt dyra. Ett annat prisvärt förslag är kymco som är något billigare än yamaha aerox. Dom är oxå av bra kvalité då ägarna till kymco hade tydligen något med honda att göra. Men överlag ger jag dig bara en ett varningens finger till alla kina- moppar med alla dessa hundratals namn som knappt en kines själv kan uttala. Dom är billiga..... men oxå av en anledning som är av sviktande kvalité. Lycka till

Tack för tipsen. Jag ska försöka att hitta en fräsch begagnad moppe. Baotian har jag blivit varnad för så den är borta.

Någon som vet något om SYM, TWS och CPI?

SYM vet jag inte så mycke om men dom tillverkade motorer tillsammans med honda i över 40 år och Honda är ofta kvalité saker, så den är nog bra.

TWS är en kines-moped som jag inte vet så mycket om

CPI är en tysk moped men tillverkas i Taiwan, vet heller inte så mycket om, men den har bra kvalité skulle jag gissa på!

Tack för alla tips

TGB har en god vän köpt till sin dotter. Vet ni något om den?

TGB är ju också taiwanskt, som dom förrnämnda (SYM och CPI), alltså så är de oftast bra kvalitét, men har tyvärr inga egna erfarenheter av dom!

Beror på helt hur man använder moppen.
Är det en vanlig pendlar moppe från hemmet till skolan eller jobbet, då funkar nog en baotion eller någon annan kina moppe hur bra som helst, och visst kvalitet kanske inte är helt det bästa när det gäller el. Men ska hon misshandla den som nästan alla 15åringar gör, då är det självklart att den inte håller samma klass som en yamaha,peugeot,honda,gilera,kymco,derbi.
Men vill du ha en billig scooter med kvalite då är det keeway(ungersk moped) som gäller, finns mycket bra recensioner om dem jämfört med andra kina-mopeder.

en polare har en TWS och det hr inte varit nått problem, vad jag har hört, med den. Den va inte så jätte dyr heller, runt 13-14 000.

Jag skulle påstå att det inte är något fel på kina-mopederna, sålänge man kör med dom i stan, försiktigt och fint.
Blir det krångel på baotian-mopparna, så är det till 90% av fallen förgasaren det är fel på. I och med att det är 4-takt så blir det inte mycket krångel med att byta kolv osv, MEN det är självklart som vanligt:
Du får vad du betalar för.

Absolut, hellre en Yamaha, Peugeot, Derbi, osv än en "kina". Men det pga 2-takten, utseendet(som brukar vara extra viktig för tjejer), och andrahandsvärdet.

Jag får för mig att en CPI, Kymco, TWS, SYM är extremt svårsåld. Just pga av att "den är så billig så det lönar sej mer att köpa en ny och ha garantin".

De man inte har i huvvet får man ha på banken

Tack för alla tips. Någon som vet något om Hyosungs mopeder?

Har en kompis med en husvagn(hyosung) Rally tror jag modellen heter. Den har gått fint de drygt 200 milen han kört med den.
Rejäla däck. Den enda scootern parkerad på skolan under snötiden ;)

Tack för alla tips.

Du har inte bike-katalogen? Antar att den kan vara med där. Fick den inte i år tyvär :/

PGO är bra mopeder, fast gillar inte framlysena på dom:/

Honda Zoomer
För att den är relativit billig
Bensinsnål
Håller bra
Modern och estetiskt tilltalande

PGO är okej,tror det sitter Minarelli kopior i dem ( Minarelli sitter på Aerox osv)

Annars en moped som finns som 4T är piaggio ZIP,små och lätta!

Allt vad kymco,baotian,Zeng sveng zai kan du strunta i..värsta skiten som finns

(En nyare Zip kan du få för 8-9K,vilket är som en ny baotian)

MoDo hockey SM GULD 07

HEJ

Tack för alla goda råd. Nu har vi köpt en moppe. Det blev till slut en VIZAC ZIP ZAP. Enligt sakunskapen ska det vara Honda som bygger dom. kanske någon som vet något om denna moped?

Den går bra och ser ok ut.

Tack alla för hjälpen.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.