Vilken moped rekomenderar ni ?

28 inlägg 0 nya
Vilken moped rekomenderar ni ?

Vilken moped kan ni rekomendera ?

Söker en cool moped med modern design, den ska vara skön att köra med tillräckligt med plats för benen för en 180cm kille. Den ska acca bra
och vara under 20 tusen lappen.

Väldigt tacksam för svar.

derbi senda

De man inte har i huvvet får man ha på banken

jo men är ute efter en scooter :P glömde skriva det. gillar inte crossmoppar..

baotian classic

Hmm ja aerox gårt vell om du är 180, ganska bra kvalite och ok axx. Annars tycker jag speedfight, helnöjd med min går för en billig summa på blocket.

Aerox isf.

Aerox är väl nog bland dom bästa scootrarna ute nu, men den ä iofs lite dyr, om du ska ha helt ny nu då

Köper ju gärna beg. aerox om moppen ska kosta runt 20k?

Den är för dyr :/ men är pgo t-rex bra ? har den bra acc o hur mkt går den i ?

Jag tror dom är ganska svåra att sälja, andrahandsvärdet är kasst. Som alltid när man köper något nytt, så får man gå ner en 5-6 tusen minst när man ska sälja sedan.

Mitt tips är absolut att köpa en begangnad aerox, kan gärna vara en typ 04-05 för en 15-16 tusen isf, du får ut nästan detsamma om du säljer snart.
Vill dock varna alla att värdet på mopeder antagligen kommer gå ner nu när det är säkert att det blir körkort på eu-mopeder också.

Edit. men det är ju vad jag tror.

men är det någon större skillnad på pgo t-rex och pgo g-max förutom designen ?

Varför i hela friden vill du ha en skoter? En manuellt växlad hoj med stora hjul är ett avsevärt bättre fordon som ger dig mycket mer kontroll och erfarenhet som är positiv när du skall börja köra MC. Har du 20 000 så köp en begagnad offroadare i bra nog skick för ca 10 000 och spara resten för att ta A1 körkort.
På så vis slipper du sälja moppen för att finansiera kortet och kan behålla din frihet tills det är dags att köpa MC istället. Dessutom mindre trist att vurpa en begagnad moppe, eller för den delen att få den vandaliserad av avundsjuka as vid skolan.

Logic is for the weak.

Så du har ramlat in på en PGO? Jaha okej, det är ju ditt val. Vet inget om dom, för utom att det är en s.k. "gubbe som vill vara 15-moped". Alltså, en billig 2-taktare(luftkyld dessutom) på en lite gubbigare designad moppe. Därför blir den svårsåld som begagnad, gamla gubbar köper nytt.

[quote=sprithitler]Varför i hela friden vill du ha en skoter? En manuellt växlad hoj med stora hjul är ett avsevärt bättre fordon som ger dig mycket mer kontroll och erfarenhet som är positiv när du skall börja köra MC. Har du 20 000 så köp en begagnad offroadare i bra nog skick för ca 10 000 och spara resten för att ta A1 körkort.
På så vis slipper du sälja moppen för att finansiera kortet och kan behålla din frihet tills det är dags att köpa MC istället. Dessutom mindre trist att vurpa en begagnad moppe, eller för den delen att få den vandaliserad av avundsjuka as vid skolan.[/quote]
Som du säkert vet, Motorcykel är inte allas sätt i livet. Man kan nöja sig med en moped, och sen köra bil resten av livet.

Vet ni något om kymco bet&win 08 senaste modellen då ;) ?

Provkör, känn efter, och välj.

okej. Tack för hjälpen :)

generic trigger med dragen plugg i kröken.

Ett råd, Skaffa mc.

Aprilia Sr 50:in är helt okeey välldigt skönt acc tack vara direckt-in sprutet:)

[quote=Xps04]baotian classic[/quote]
Baotian är för tjejer snälla!

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.