Snabbaste original mopeden ?

127 inlägg 0 nya
Snabbaste original mopeden ?

Hej!

Undrar vilken moped som är snabbast original!
Och vilken moped som har bäst axx original
(crossmoped)

Aprilia Sr50-ditech har nog bäst acc, sen den moppen jag erfarat har bäst toppfart är nog Derbi Senda (Eu)

Våga göra något annorlunda, som Josef Fritzel!

Scooter: Aprilia sr 50
Cross/sm: Derbi senda xtreme

Har själv en senda och axxet e grymt bra toppfarten org. är ca: 50 plant och min iaf. drog direkt upp till 60 när de började luta.

Kom ihåg! Kör in mopeden först om du köper en ny. Kör lungt tills den gått 50 mil och då kan du börja dra på. Varmkör helst mopeden innan du börjar köra fort. Köp moppen innan du fyller 15 så kan du åka runt lite på gatan där du bor för då blir ju körning inte så hård=)

Min går bättre och bättre ju längre den går men vid 200mil märkte man mest skillnad och nu vid 350 så går den himmla bra, fast jag har satt på ett 14 drev fram oxå.

Okej :d Har också hört att cpi sm är snabba original. Någon som har en cpi sm ? Funderar på en cpi sm 08 ny men vågar inte riktigt pga alla klagar på kvaliten.

Tänk va många teorier de finns om inkörning :P

Aldrig 100% säker, men det är överskattat :P

min xps gick orginal i 50 i nerförsbacke, medvind och hemlänktan

De man inte har i huvvet får man ha på banken

KOm ihåg när jag och min vän köpte varsin Derbi senda Sm, fast jag köpte min från en annan ÅF och min vän från en annan ÅF, vi körde lugnt in dem tills 100mils servicen. När vi hade fått hem dem från servicen testade vi köra på en rak 500m sträcka, vi låg jämt upp hela vägen till 55km/h och sen drog min polare igång chocken och då drog han mig med kanske 2-3km/h, och jag gjorde självklart detsamma men den stannade fortfarande vid 55km/h. Marginellen är ju så pass liten och märkte själv sen när vi satt på effektavgasystem att min kompis hade ett litet större munstycke än vad jag hade.

CPI ska vara en bra moped fast de hade elproblem på 06-07 och att blinkersna lossnade, men tror det ska vara åtgärdat tills 2008 så det är en bra moped. Men som sagt det finns typ ingen moped som har snabbast topphastighet då det är olika på alla mopeder men marginellen är så pass lite så att man knappast bryr sig.
Sen har jag själv sett att Baotion dra en speedfighter 2 strypt :-)

om ni tänker ett steg till, så är en orginal moped utan stryp och då kommer min fråga: vilken går snabbast då? då ska det vara en moped med alla sina orginala delar ( men det kan vara svårt att säga för i andra länder så får ex min moppe ha en 100 cc motor och då behövs ex en 22 mm förgasare och 17 mm räcker inte långt då! )

men ställ frågas såhär: vilken går fortast med alla sina stryp avtaget?

En moped utan strypningar är i Sverige inte en moped, utan en oregisterbar MC. Rubriken ber om mopeden.

Jag kan iaf säga att kinamopparna INTE går något vidare utan strypningar ;)

De man inte har i huvvet får man ha på banken

[quote=Xps04]min xps gick orginal i 50 i nerförsbacke, medvind och hemlänktan[/quote]
haha, aa. Xps:erna går FÖRJÄVLA dåligt original:P

Jag hängde nästan med Jocke med min Kreidler då han hade strypt och jag hade typ jackad kolv, 10mm-förgasare, lite n00bportning(väldigt lite) och 3 växlar xD

Våga göra något annorlunda, som Josef Fritzel!

Som sagt ska Derbi Senda X-treme gå bäst original, även gött axx med 12/65 drevningen som är original.

den crossen som går bäst är väl derbi på 5 hk och den scootern som går bäst är väl peugeot ludix blaster toppar ca 60 lite mer ibland och har 6,8 hk original

MIin Derbi Senda xtreme sm 06-07 Går 55 plant (orginal) och sedan 65 när det kommer lite lutning :) Har dock kommit upp i 70 ^^ fast med frikopplingen i.

generic trigger går ibland asgrymt original. det finns gånger där de har glömt sätta i pluggen. men sen om hela pluggen sitter i är axxet skit segt och toppen ligger på 55.

Den snabbaste existerande mopper lär vara den nordkoreanska Inoeta Utoshita på 49,99 kubik. Den ska göra 93 kilometer i timmen på öststatsbränsle på 87 oktan och med trycksatt bensintank.

The whole aim of practical politics is to keep the populace alarmed (and hence clamorous to be led to safety) by an endless series of hobgoblins, most of them imaginary.

[quote=Igge]Tänk va många teorier de finns om inkörning :P[/quote]
Exakt. Men lite så är det också, för inkörningsmetod skiljer sig mellan olika fabrikat - och om det är en helt ny motor, eller bara kolv. Ja du vet.
Min kusin köpte en Derbi -04 (tror jag), ny från fabrik. Den skulle enligt dem inte varvas över 6000rpm de första 100 milen. Under denna tid skulle man inte heller skjutsa på mopeden. Det har jag inte fått ihop varför, men kanske har det att göra med att även stöddämpare och bustningar skall köras in?
Hur som helst - Den hojen kördes faktiskt så lugnt i nästan 300 mil, och när jag sedan provkörde den så kändes den riktigt pigg, och gjorde (enligt mätaren) 70km/h. Det stämmer ju såklart inte, men åtminstone en 60 knyck - 100% oskruvad.

Asså jag undrar bara om det finns plugg i avgasröret på cpi sm 07, för jag har kollat vig grenröret å där fanns ingen plugg. men hur kan man trimma den utan att dra pluggen eller trimmrör?

du kan ju alltid byta cylle. men det är jobbigare än trimrör.
satsa på trimrör och sen dreva ner den.

Om man ska dreva en cpi sm vad ska man isf ha fram och bak ?

vad har du original?

Allt ,jag inte ens tillbehör på reju drac 50 rmt

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.