hastighet orginal

27 inlägg 0 nya
hastighet orginal

hur fort gör en gilera stalker orginal?

någon som vet vilka moppar som gör mest? "Otrimmade"

Alla moppar som är orginal ska gå i:

Eu klass 1: 45
Eu klass 2: 25
''30 moppe'': 30

Sen blir de ju inkörda och kan öka med en hel del km/h

Trasig men helig

mmm om man kör in dem rätt

En 30 moppe brukar vanligtvis gå mellan 40 och 55.
45 mopparna i 50-75
25 mopparna i 35- 50

Trasig men helig

Nej 30 moppar brukar inte vanligtvis gå i 40 - 55, min Jawa Automatich gick 35 km/h innan den vart urpluggad och 45km/h efter (plant underlag).

Eu 45 moppar brukar definitivt inte gå mellan 50 - 75!, Det är helt omöjligt med alla pluggar. Däremot är de kanshe mätaren som brukar gå i 50-75 om man säger så.

Och min erfarenhet av "25 moppar" är inte så bra men jag skulle tro att det inte är någon större skillnad mellan dem och "30 mopparna".

fins bara två sorters moped det är 25 moppe och då är den strypd och sen fins det eu-mopeder det är bara gå in på vägverket och kolla

Derbi senda 02a EU klass 1 orginal 55km/h.
Skulle gissa på att gileran gör typ de samma.. åtminstonde på mätaren..

Jag kan inte ett skit så lyssna inte på mig!

[quote=space_monkey]fins bara två sorters moped det är 25 moppe och då är den strypd och sen fins det eu-mopeder det är bara gå in på vägverket och kolla[/quote]
är du seriös eller?

"Det finns två typer av moped klass II. Den EU-godkända mopeden är konstruerad för att köras i högst 25 km/tim och motorns effekt får vara högst 1 kilowatt. Den andra typen är konstruerad för att köras i högst 30 km/tim och är godkänd i Sverige enligt äldre bestämmelser. Sådana mopeder måste ha ett typintyg utfärdat före den 17 juni 2003."

läs själv, http://www.vv.se/templates/page3____4573.aspx

De man inte har i huvvet får man ha på banken

55-75...med vilken jävla eu moppe då?

MoDo hockey SM GULD 07

LowTech: Gamla veteranare hade jag inte i åtanke, det var klantigt.

Men alla 30-moppar som inte är veteranare går ju minst 40 om de är inkörda skapligt, om den går söligare så skulle jag gissa på extrem misskötsel.

Rooz: Alla som jag har sett, ärligt alltså.

Xps04: Är inte den hägst tillåtna hastigheten för en 30 moppe 41km/h, annars är det olovlig körning som gäller?

Men jag har inte sett alla mopeder i världen så det finns en chans att jag har fel.

Trasig men helig

[quote=LowTech][quote=MR_Robin]Derbi senda 02a EU klass 1 orginal 55km/h.
Skulle gissa på att gileran gör typ de samma.. åtminstonde på mätaren..[/quote]
Var DET vad frågaren ville veta? Vad mätaren visar?
Är det intressant om den visar 96km/h 167 ellr 29?
Frågaren ville veta hur fort en otrimmad moppe går, inte vad "mätaren" visar.
25, 30, resp 45 (med en liten tolerans uppåt) säger reglerna.
På de gamla 30-mopparna var max tillåten verklig gräns 31.4km/h, vare sig de var 0.8 eller 1hk moppar!
Vad "mätaren" då visade har jag ingen aning om...[/quote]
Vad FAAAN spelar då det för roll vilken hastighet som är tillåten? Han ville inte veta om den FÅR gå i 45 eller 25 eller nått sånt.. han ville veta vad dom GÅR i..

Och när jag då skrev 55km/h mätarfalt.. så får han bara ta bort det det diffar på..

Frågaren ville veta hur snabbt en sån moped går.. inte vad den får gå i..

Jag kan inte ett skit så lyssna inte på mig!

hmm, mysko. alla mina mopeder har rullat, inte en enda av dem har gått.

stor risk att en orgianl eu skulle gå i 75 loool

big max gör en ca 60-65 original [ EU ] ( klass 1 )

enligt mätaren

[quote=okenott]hur fort gör en gilera stalker orginal?

"Otrimmade"[/quote]
vet ej hur fort gilera stalker går ,Men min gilera runner sp-06 går i 52km/h så stalkern nånstans där också kanske

[quote=okenott]hur fort gör en gilera stalker orginal?

någon som vet vilka moppar som gör mest? "Otrimmade"[/quote]
De moppar som går fortast orginal är väl de med insprut skulle jag tro! runt 55-60

Derbi gpr 04-06 gör 55-60original.. (på raka)

''fullt ös medvetslös''

Den jag kör har 4 pluggar som jag låter sitta kvar ,avgasplugg ,plugg i insuget,blindrör och varvstopp och i andra länder gör den 75 och är på 4,5hkr

Nerför pediknäs backen som lutar 17% kan drac,en orka 70-80 original.men. så fort kör jag inte längre utan jag brukar bromsa mest hela vägen ner numera

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.