Ersätt tank på gpz1000rx

3 inlägg 0 nya
Ersätt tank på gpz1000rx

Tja!
Jag har en gammal Kawasaki gpz1000rx -86 (zx1000-a1).
Tanken va att rusta upp den men nu är de så att tanken läcker så nu är tanken att ersätta tanken, ehrm hrm.. men den är i så pass dåligt skick att de är lika bra att försöka byta ut den helt, men hojen gjordes ju inte igår så de verkar va lite halvtaskigt utbud, iaf till vettigt pris.

Så till min egentliga fråga; Vet någon om de finns tankar från helt andra märken/modeller som passar min gamla häck rakt av utan att behöva modda fästen mm? Typ gpz 900, eller 1100 från 85-90?

// Magnus

Har du sökt beg. på nätet med "mc-demontering"?
Har kollat https://www.cmsnl.com för att jämföra tillverkarens original partsnumber.
Hittar då samma artikelnummer 51002 för din modell som t.ex.GPZ900R/ZX900A3.
Runt 10.000 nya.

Bonzo betyder stödhjul på skånska

Aa exakt vill ha beggad/demonterad (även reservdelshojjar/byggprojekt) som jag kollat efter mest på ebay och blocket. Ny tank hittades till min också men lite väl saftigt, köpte åket för 4000 o vet fortfarande inte om snurran går som den ska. Men då va de som ja trodde med tanken från 900an iaf, ska kika lite närmare genom sidan du länkat o se om man blir nå klokare.

Tack för visat intresse
//mange

Lägg till ny kommentar

Hej!

Våra annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta göra det vi gör. Så vi vore tacksamma ifall du kude stänga av adBlocker!