DL1000 Kopplingsproblem

1 inlägg 0 nya
DL1000 Kopplingsproblem

Hej, skulle byta packningen på kopplingsslaven?! (clutchslave) på min Suzuki DL1000 (2006) och har fått några problem.
Skulle byta del 34, 27A, 24 och 25 (i bilden)

Först trodde jag att man kunde få ut den packre packningen (34) mellan kopplingspinnarna (20-21) eftersom dom som beställde delarna åt mig även beställde denna, jag råkade trycka in den och repa den lite på ytan (inte sidorna) innan jag såg att det är omöjligt att få ut den den vägen. Eftersom jag flytta den ur sin vanliga position innan jag drog tillbaka den är den skrot eller är det ingen större fara?

för det andra så märkte jag när jag skruvat tillbaka allt att något mer fel har hänt. Inga problem att lägga i växel men kopplingen ligger tydligen ann och vid högra hastigheter slirar den väldigt mycket så jag tror att kopplingsstaven (21) inte kom tillbaka på rätt ställe.

Någon som har haft liknande problem och vet exakt vad det kan vara? Behöver jag öppna upp på andra sidan kopplingen för att få till och byta packningen (34)

skruvat lite i bilar och lastbilar men jag trodde inte jag skulle a tummen mitt i handen när det kommer till detta
Enormt tacksam för svar eftersom som ni kan läsa så är jag långt från kunnig

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.