Planeringsverktyg tomtom rider

6 inlägg 0 nya
Planeringsverktyg tomtom rider

Jag har efter mycket velande och läsande på nätet äntligen köpt mig en rider. Rider fungerar som en "charm" både med telefon och bluetoth headset. Men att man aldrig lär sig. Trots researchen så missade jag planeringsdelen. Är det någon som vet, och i förekommande fall var, vilka
planeringsverktyg som finns till tomtom rider. Vissa gånger är ju halva nöjet att kunna sitta hemma i lugn och ro och planera.

Rune

Gäst (ej verifierad)

Hej Rune.

Ja du, detta med planeringsverktyget är en soppa! Det är skandal att inte tomtom fått ordning på detta. Här ligger ju Garmin långt före, men det vet nog de flesta.
Allt är dock inte nattsvart och det finns möjligheter.

Det finns ett program att ladda ner från nätet (gratis) som heter Tyre.
Det programet länkar ihop Google Earth och Ridern.
Du måste ladda ner nya versionen av Google Earth.
Jag har inte hunnit pilla jättemycket med detta ännu men det fungerar fint. Mitt problem är snarast hur man gör bra rutter med Google. Överföring och konvertering till Ridern funkar fint och går snabbt.
Så mitt tips är att ladda ner Tyre och google earth och testa dig fram. Det finns ganska mycket bra info på Tyres hemsida som man bör läsa för att få det att fungera.

Lycka till!

Maua

Gäst (ej verifierad)

Hittade länken till Tyre!

http://www.janboersma.nl/gett/index.php

Maua

Tack

Jag hade nästan misströstat om att få något svar.

Tack ska genast prova på.

Undrar om det finns andra lösningar ?

Rune

Gäst (ej verifierad)

Inte vad jag vet om i dagsläget.

Planeringsverktyget fungerar ganska bra, men lite svårt att hitta den inkopierade positionen i GPS:sen.
Är det skillnad på Riderns layout och One XL:s layout?

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.