Garmin Quest problem

10 inlägg 0 nya
Garmin Quest problem

Har en Quest med cityselect v6 och numer en trasig updateringskiva v7...fick även en nya variant av Garmin Navigator v9 men ingen upplåsningskod till den?
Problemet är ...
jag har formaterat om min dator och lagt in programet igen( Mapsource) och kan låsa upp v6 i datorn, det är ok att bara ha den verisionen gps såldes ju med den. Dock när jag skall ladda in kartorna i gps:n säger den att kartorna inte är upplåsta för gps:n ?
Har återställt gps:n till fabriksinställningrna också.

Nån som har en aning?
Har mailat kundtjänst men får inget svar...
Mvh mikael

Det här med questen är ju lite känsligt. Vet att man bara kan koppla upp den till typ 2 olika datorer som man sen MÅSTE använda för att den ska godkänna upplåsningen. Genom att du formatterade datorn så kanske inte questen känner igen den. Vet dock inte vad du ska ta dig till....

// PL

-Assumption is the mother of all fuckups -

ofan...fast jag har ju alla koder osv ?

Jo men detta är en säkerhet för att man inte ska kunna sprida kartorna till sin polare osv osv. Vet dock att det finns crackade versioner men har du nu betalt så ska det ju fungera.

Hittade detta på garmins FAQ:

Antagligen har du redan registrerat din karta vid ett tidigare tillfälle. Du kan bara registrera din karta en enda gång. Upplåsningskoden som du erhåller är den kod du skall använda varje gång du installerar kartan på en dator. Vissa kartor kan du låsa upp till ytterligare en GPS som du äger, men detta är ingen nyregistrering och går inte till på samma sätt som den första registreringen.

Det var tydligen så att kortorna bara går att installera i 2st GPS.er och det ska visst fungera på många olika datorer men endast på 2st gps-produkter.

// PL

Ok, jäkla besvär varje gång...

Har samma gps som inna, samma koder och det är bara i gps:n som inte går att låsa upp...
Jäkligt konstigt.

nåt fel på statoils kartor ?
19 spänn o får användas överallt.

[quote=mt01]nåt fel på statoils kartor ?
19 spänn o får användas överallt.[/quote]
Det enda felet med dom är att dom e så stora när man ska väckla upp dom samtidigt som man kör....osså snackar dom inte =D

Gäst (ej verifierad)

MT, det som är bra med Statoils karta är att bara du vet var du är och markerar denna punkt på kartan och stannar på platsen är kartan lika bra som en GPS. Inte annars.

/H

Fick tala med en kille på kundtjänst, han har bytt gps p garantin så han trodde v6 var låst till den andra gps:mn...de skulle skicka en ny version 7 då min cd gått sönder...får vänta en v o se om det löser sig ;)

Jag har bytt gps:n på garantin..strssad =stavfel ;)

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.