En fråga till Bike.se:s redaktion......

15 inlägg 0 nya
En fråga till Bike.se:s redaktion......

...hur många nicks / alias / användarnamn är det okey att skapa per person? Hur många ..osv är det okay att sas "hålla igång" per person samtidigt / parallellt ? Har ni överhuvudtaget nån som helst koll på de personer som registrerar ett "nick" här?
Mvh

Hej Roger

Jag uppfattar din fråga som att du tycker det är för många som använder alias på forumet just nu (rätta mig om jag har fel). Vi kan självklart rensa ut men det måste finnas skäl till det (mejla gärna tips med specifika fall). .

Vad tror ni om att göra en tydligare koppling mellan användare och personen bakom? Till exempel som i Aftonbladets fall där de har kommentarsfälten kopplade direkt till Facebook.

Redaktionschef @ Bike SE

Hej Oscar,
Nej för sjutton. Ingen sammankoppling med Facebook. De vet redan obehagligt mycket om oss och våra vanor. Vi måste ge varandra visst utrymme för anonymitet. Eftersom allt på ett forum är offentligt får man skydda användarna. Nätet är stort och det finns ju en och annan figur som man INTE vill känna närmre. Stalkare, bedragare, identitetstjuvar...

Kalla mig gärna paranoid i det här avseendet den som vill, men övervakningssamhället som vi läste om i boken 1984 (från 1948 - läs den!) är i en del avseenden en realitet. Så håll oss anonyma - det räcker att redax vet och kan "städa" vid behov!

Float like a butterfly, sting lika a bee

Jag sällar mig till antiFacebook gruppen.

WTF?

Facebook; jättebra! Då är ni verkligen säkra på att slå ihjäl forumet; men det kanske är tanken, eller? :)

Oscar_Algott wrote:
Hej RogerJag uppfattar din fråga som att du tycker det är för många som använder alias på forumet just nu (rätta mig om jag har fel). Vi kan självklart rensa ut men det måste finnas skäl till det (mejla gärna tips med specifika fall). .Vad tror ni om att göra en tydligare koppling mellan användare och personen bakom? Till exempel som i Aftonbladets fall där de har kommentarsfälten kopplade direkt till Facebook.

Nej, jag har inget emot anonymiteten i sig ( det är ju inte som att jag heller använder mitt riktiga namn ;)...och nån koppling till Facebook vill jag inte ha. Det jag undrar över är väl liksom de fall där det alldeles uppenbart är en och samma person som står bakom tre - fyra ( kanske fler ) "nicks" ....kan ni se det? Hur ställer ni er till det, tycker ni det är okay, spelar ingen roll eller......?
Mvh

Om någon användare har flera alias och spammar ner forumet med dumheter så är det inte till någon nytta.

Som jag skrev tidigare Roger Waters, "Vi kan självklart rensa ut men det måste finnas skäl till det (mejla gärna tips med specifika fall)".

Redaktionschef @ Bike SE

Finns det andra sätt än facebook att koppla konton till en person?
Apples sätt med betalkort är inget alternativ.
Svårt, men problem är till för att lösas.
Är det så att folk inte vågar stå för det de skriver om de inte är anonyma?

Undrar vem vi skulle kunna börja med att radera? Jag har ETT, förlåt, flera förslag.....

-Åh Bonga-Bonga är nu idolen, alla följer dina spår...
Zatopek (ej verifierad)

Hörru R, här luktar aversion! Har du inte skrivit på trivselkodex för medlemskapet här i bike.se?
Det ska vara ett vänligt forum vad jag förstår och där man inte dissar och neggar och vädrar sin antipati minst varannan månad.
Om man snabbkollar dina trådar men framförallt dina kommentarer via din Medlemsmeny plus lägger till kommunikationen med andra medlemmar via GB så kan man se tecken på ett personligt korståg.
Att då få spel när nån fredar sig genom att använda ignoreringsknappen är väl en överreaktion, det är ingen mänsklig rättighet att stalka.
Den här blockeringsmöjligheten infördes efter påtryckningar från tidiga medlemmar för att framförallt slippa moppeslynglarna som då var en plåga för oss äldre med andra intressen än att vara pubertalt provokativa.
Så fundera igenom ditt eget förhållningssätt innan du skyller på någon annan som orsak till en situation!
Om jag får lov att vara en lika kunnig virtuell grafolog och lingvist, lika noid och dra fram ett påstående ur luften så verkar du såklart samordnad med ditt alter ego. Till det kommer tredjeman i trion http://www.bike.se/user/61963/forum (står för endast 3 men specialriktade skämmiga inlägg) som gör gemensam sak, samtidigt och harmoniserat och med samma språkbruk.

När en medlem i tre versioner upprepar samma sak blir det snabbt en sanning.
Dessutom verkar tre vara en "massa" medlemmar som alla tycker likadant, en typisk effekt på nätet när man vill infantilisera och sända ut hatpilar.

Jag är medlem sedan start men med en omstart i sbd med nya versionen bike.se.
Mitt tidigare medlemskap per jobbmailadress föll bort med annan arbetsgivare.
R: Minns därför ditt förra nick Captain Beyond och att du åkte ut efter en anmälan pga "dåligt uppförande".
Ovan finns andra medlemmar som åkt ut både en o två gånger när de inte följt netikettreglerna för medlemskap varav åtminstone en har lärt sig läxan och är numera både trevlig och bjuder på vinnande humor.
Så istället för att konflikta och starta kontroverser är det bättre med positivitet och stötta alla medlemmar som håller igång bike.se/Forum
Det räcker väl med att det är stendött på http://www.mcnytt.se med nersläckt Forum och inte mycket liv här i kommentarfälten till Nyheterna http://www.alltommc.se heller!?

- Kanske kan en moderator vara lite mer alert för mer hyfs i Forum?
- Fungerar "anmälan". Hur i så fall.

Trevlig påsk.

Jaha ja...här skriver man en fullt relevant fråga till bike.se:s redaktion, och får svar....sen ramlar det in ett inlägg från Zatopek som är fullt med osanningar om bl.a. mig.....varför då? Jag kan inte se att Zatopek nämns i mina inlägg här, varför då denna drapa?
Mvh

Det fattades bara ett: für alle i det inlägget RW.
Har du blockat lilla my så använder han bara ett annat nick för att svara.
Vårt eget lilla forumtroll....

Har inte blockat någon......ser inget behov av att skriva inlägg som inte alla ska kunna svara på.....
Mvh

Ser nu att Zatopek har varit inloggad...kanske han kan / vill förklara vad han menade och hur han tänkte med sitt inlägg i denna tråden? Kanske han kör en "Göbbels"....."en lögn upprepad tillräckligt många gånger blir till sist en "sanning"...?
Vad säger du Zatopek....?
Mvh

Massa blaj. Tråden låses då trådskaparen fått svar på sin fråga.

Redaktionschef @ Bike SE

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.