Tyvärr; det funkade ett par nummer.

6 inlägg 0 nya
Tyvärr; det funkade ett par nummer.

Tyvärr så orkade ni bara hålla upp standarden i ett par nummer; nu är ni tillbaka på ruta ett igen......

Nä, Bike får nog vara för mig; jag ställer för höga krav på mina mc-tidningar, tydligen. Jag låter min prenumeration gå ut; sedan får det vara nog.

Hmm, ok... Jag som nybliven prenumerant tycker tidningen är kanon! Vad är det som jag har missat, menar du?

Zatopek (ej verifierad)

Fortfarande god ordning och bästa disposition av textmassan. Även reklam & annonser är mer koncentrerad, bra!
Bilder i fint foto och "tekn" specialruta i jämförtesterna följs åt numera med den löpande texten och artiklarna är därför både överskådliga och lättlästa.
Och som tidigare är materialet välskrivet med både underhållningsvärde och konsumentinformation!
Så vad mer kan man begära om man inte gillar Motorrad på tyska eller i svensk översättning och MC-Nytt just ramlat nerför ättestupan?
Möjligen helt gratis, som vissa internationella nätblaskor - eller http://www.fastbikes.se som gödslar med reklam och om man har små krav på gediget redaktionellt och fotografiskt arbete och genomarbetad egen journalistik.

Nä, det är ju klart; om man inte har några krav på en mc-tidning så duger ju bike bra. MEN om man verkligen är entusiast och verkligen vill ha fängslande reportage om mc så får man dessvärre vända sig mot England, USA eller Tyskland.

En så allmän tidning som Bike ger mig ingenting. Då läser jag mycket hellre Cycle World som är ljusår före i allt! Sedan får det vara specialtidningar för min del. Tack och hej, leverpastej! :)

Personligen tycker jag att Bike har snäppt upp sig en aning på senare tid. däremot finns det andra tidningar som jag gillar bättre. Ett exempel är Motorrad, för att deras tester är mer påkostade och genomarbetade. Till vardags håller jag koll på Fastbikes.se som ju är helt gratis och enligt mig håller bra och hög klass även internationellt sett. Om du någonsin har kollat in deras reportage så skulle du se att de ofta är samma fotografer och i stort sett liknande bilder som i de flesta andra tidningar. Och vad gäller "gödsling av reklam" så håller jag inte med Zapotek. Faktum är att jag tycker det är förvånansvärt lite reklam hos fastbikes och det förpassat ut till kanterna. Visserligen tycker jag att det är två olika saker. Internet är bäst för sin snabbhets skull och vill jag verkligen njuta av snygga bilder och läcker layout så är papperstidningen oslagbar, men kostar därefter och trots att jag betalar får jag stå ut med en massa för mig ointressant reklam. Personligen köper jag bara lösnummer eftersom allt för mycket av materialet i Bike och flera andra mctidningar känns gammal eller ointressant. Jag köper när jag ser något som jag vill läsa för stunden.

Personligen så föredrar jag att läsa en fysisk tidning eller bok. Lägger ner ca 10-12 000 kronor om året på i huvudsak mc-litteratur. En bråkdel av dessa summor utgörs av biltidningar. Jag är oerhört kräsen när det gäller de tidningar jag läser; men de jag i huvudsak läser lyckas att göra nummer efter nummer med intressant innehåll, år efter år.

Felet med de flesta svenska så kallade "journalister" är att de är mer inriktade på torra fakta än att förmedla känslor. Det lysande undantaget är ju givetvis Jan Leek; han kan som få fästa känslan med mc på papper!

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.