Förslagstråd för innehåll i tidningen och på webben.

14 inlägg 0 nya
Förslagstråd för innehåll i tidningen och på webben.

http://www.bike.se/bloggar/redax/ett-ar-av-tidningsmakeri-ar-till-anda

Vad säger ni? Kom med förslag på vad vi exempelvis kan testa för prylar eller vad annat ni skulle vilja se i tidningen.

Har bland annat fått förslag på test av A2-hojar och pendlarmaskiner samt produkttest av adventure-stövlar. Dessutom verkar reportage av typen "fixa läsarhojen" eller Mean&Green vara populära.

Ni kan alltid mejla oss men om vi kan hålla oss till denna tråd samlar vi allt på ett ställe. Dessutom kan alla lätt se vad som redan föreslagits samt också inspireras att själva komma med egna idéer.

Tack och bock på förhand!

Magnus Wallner

Jag gillar när ni skriver om era hojar, Vinter Duccen följer jag skarpt, sicket skräp men rolig läsning. "Service" kanon bra. Om ett eller två år kan ni samla ihop alla levrantörer som kan leverera kit till en BMW RnineT alla bör ha en cafe racer i garaget. Varför inte bygga en cafe racer av nått gammalt på blocket och lotta ut. Jag skulle nog köpa en ducce om det inte vore för deras ventil styrning. går det att bygga om en Ducce motor till överliggande kammar med fjädrar, hur gör man blir det ett annat ljud/prestanda? God Jul

The future was better in the past

Ducatin? Skräp? Måhända lite barnsligt missnöjd över vädret och kanske en smula oanpassningsbar. Men skräp? :) Nej, där har du fel :)
Fast en sak har du helt rätt i, alla bör ha en caféracer i garaget!

Magnus Wallner

Hej Magnus!
Jag skulle gärna vilja se ett produkttest av skyddsvästar. Dom där dagarna man bara ska ta hojen ner till det lokala fiket eller grillplatsen är det ju skönt att slippe skinnstället och istället kränga på sig ett par kevlarjeans, skyddsväst och en överdragströja. Jeansen har ni ju testat redan men saknar test på skyddsvästar som man funkar för även för väg och inte bara för mx eller endurokörning.

Email: joarlindahl@gmail.com HETS MC Kalmar

Bra idé Jorrel, jag skriver upp det på listan.

Magnus Wallner

Tjena!

Jag gillar när ni skriver om vad som händer med era egna hojar, vare sig det handlar om reparation efter sista kraschen, eller att skruva dit senaste Ebay-kapet.

”Icons” är helt kanon, fortsätt!

”Rädda en klassiker” är också en lysande idé som jag tycker ni ska köra vidare på!

Ta en R-hoj till bromsbänken en dag. Först en injustering med valfritt eftermarknadssystem, sen dit med db-killern, och till sist orginalsystemet och se hur mycket hojen tappar med samma mappning. Kan vara intressant, som ljudkraven på banorna ser ut idag.

Många, ofta de som inte kört hoj så länge, verkar tro att det inte går att köra långt på sporthoj. Därför tror jag att ett reportage om hur man semesterkittar sin R-hoj skulle mottas väl. Bubbelglas, geldyna, mjuka väskor, osv...

En koll på campinggrejor för mc-bruk: Dyrt eller billigt, Kupol eller tunneltält, Luftmadrass vs självuppblåsbart vs liggunderlag, osv.

Hur funkar den gamla stilen med skinn- och regnställ jämfört med textilställ? Vad håller tätt? Ibland hittar man en bana på semestern, finns det textilställ med puckar?

Gärna en gammal klassiker med en tokkörning till Frankrike eller Spanien tur o retur.

WTF?

@laidback Det finns redan test av avgassystem http://www.bike.se/reportage/classic/projekt-s1000rr-finjustering-del-2

Men semesterkittad r-hoj och campingutrustning låter riktigt intressant.
Tex är Colemans backpacking tält under 40cm långa ihoppackade vilket borde göra dem lätta att få i sadelväskor

Ah, tack för länken Ozzy, det hade jag missat.

Jag vill gärna se ett bra testupplägg på intercom.

Det pratas mycket om det och alla säger att "den jag har är kanon"... Men hur kanon är dom verkligen?
Och när jag går till en ÅF så brukar ju dom oftast bara ha ett märke som dom säljer - då tycker ju så klart den återförsäljaren att det märket är bäst. Men är det verkligen det?

• Hur långt når intercommen
• Hur bra är ljudet. Hör man vännen när man åker en custom men raka pipor?
• Hur bra är mikrofonen?
• Hur monteras intercoomen i hjälmen?
• Hur bra är ljudet när man lyssnar på musik?
• Hur lättåtkomliga är knapparna? Att svara med mc-handskar är inte alltid så enkelt
• Finns röststyrning, om ja, förstår den vad man säger? (hade en kompis som skulle avvisa ett samtal från exet - men intercommen svarade istället... bummer!)

Sa någon campingutrustning? Här är bästa tältet för en hojsemester i alla fall!

Lite mer Top Gear anda med tre hojar som ska komma först till målet genom Europa där följande mc är t ex Sporttouring, Off road, Glidare. :)

Skulle också vara kul om ni kunde skicka någon som aldrig varit på bandag att åka på några med både SMC och några andra aktörer och jämföra hur de är att besöka, liksom efterföljande diskussion med försäkringsbolagen om deras syn på bandagar och försäkringsskydd.

Mer tester av säkerhetsutrustning. Gärna airbag västar/jackor osv. Dainese D-Air vs Hit-Air vs A-stars Tech-Air vs Helite för att nämna några.

Hej Magnus!

Artikelserien uppgradera din hoj vill jag se mer av. Det finns så mycket eftermarknadsprylar, så det är fint att se vad som faktiskt gör skillnad. Bra också med lite handfasta tips om hur man utför uppgraderingen.

Ni har ju gjort en del "serva själv" reportage i tidningen om rengöring av bromsar mm, varför inte använda webben till några kvalitetsvideos där momenten visas? Vet att det finns en hel del av detta på Youtube, men dessa är av varierande kvalité och framför allt tillförlitlighet.

Skulle också tycka det vore kul med en artikel om lackering, d.v.s. hur gör man för att få till en bra budgetlackering själv med sprayburk (färgkodsmatchning, utrustning som behövs, fallgropar mm.).

Något praktiskt om köp och montering av krashkåpor hade också varit trevligt. Noterar att många kommer utan förborrade hål, vilket för en novis som mig ställer till det (de kostar ju en del så man vill ju helst inte göra fel).

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.