Blockera i forum?

7 inlägg 0 nya
Blockera i forum?

Snabb fråga. Vi ser över hela sajten och en sak som vi altid jobbar med är att få sajten att svara snabbare. Som inloggad user blir det dock en väldig massa requests vid varje sidladdning och ju färre requests, desto snabbare svarstid, kan man säga för att förenkla.

En funktion som är bra är så klart möjligheten att blokkere users (även vuxna människor kan bete sig som femåringar i en sandlåda) och den ska självklart fortsatt finnas kvar i gästbok och för eget material (bilder, etc) - inget konstigt med det.

Men vill du också kunna dölja allt en viss user skriver i forumet? Vi har kört det tidigare, som några av er säkert har använt också, men det är väldigt prestandakrävande och frågan är om man inte vill ha en ännu snabbare sajt istället. Jag slänger upp frågan här, vill gärna höra era åsikter.

// Webbnörden på förlaget

Jag är mest ute på Bike.se när jag är på jobbet Kina/Syd Korea. sitter med en väldigt slö internet uppkoppling. Jag är för en snabb site. När man är hemma kör jag mest hoj.

The future was better in the past

Vad hjälper det när vissa personer bara skaffar nya konton eller redan har ett par stycken Magnus?

Att en person har flera konton kan vi aldrig komma runt, så svårt vill jag inte göra det att bli medlem. Ett förslag har varit att sätta en facebook-koppling som krav, för att på så sätt göra det svårare för mänskliga spam-robotar och minimera pajkastning mellan vuxna människor, men jag vill undvika detta.

Ja Facebook vill man ju inte vara med på. Man kan ha 689 kompisar och ha en bild på sig själv i badbyxor när man var 23 ändå.
Undrar om det är just till FB många medlemmar flytt, eller sitter dom bara tyst och tjuvläser då o då??

WTF?

Så är det tveklöst, men vi ska inte blunda för det faktum att vi också strulade till communitybiten här något så djävulskt 2010.

Under de år jag varit med här, har jag bara sett en medlem ( med flera alias....) använda funktionen "blocka andras inlägg i forum", så det känns väl inte som om den funktionen är särskilt nödvändig. Hellre en snabbare sajt tycker jag då.....
Mvh

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.