Kawasaki ZRX 1200S

6 inlägg 0 nya
Kawasaki ZRX 1200S

Har börjat att planera Europa resan, och är nu i skedet att leta hårda sido väskor, väskorna är inget problem, vet vad jag vill ha (Givi N41). men har förgäves försökt hitta rack/väsk hållare till min hoj, har provat googla, förfrågan på Duells men ingen lyckad framgång. Ska det verkligen vara sant att det inte finns till denna hoj!!?

Någon som vet eller hur man ska gå tillväga? Och NEJ! jag byter inte hoj för det är en helt underbar skön hoj att åka på!!

Mycket tacksam för hjälp.

Zatopek (ej verifierad)

Letar man fora för ZRX-vänner är det mest trimsnack för mer effekt och högre hastigheter, annat blås plus, däckstyp, fjädrar etc. http://www.riderforums.com/zrx-land/9980-zrx1200s.html men leta igenom själv eftersom det finns hur många rubriker som helst som debatteras - ser ingen bra sökfunktion för att lätt hitta t.ex. snack om packväskor

Har du tankväska?
Har hittat mjuka alternativ som inte behöver väskhållare, men som rymmer mindre från t.ex. brittiska Oxford. När du klickar på GIVI:s väskor på hemsidan finns tyvärr ingen text om hållare förutom standardrack till topboxarna. Alltså inget alternativ av universaltyp.
http://www.demon-tweeks.co.uk/motorcycle/panniers
och här från andra tillverkare
http://idealo.at/preisvergleich/ProductCategory/13672F948484.html
Som vanligt hittar man ett stort utbud till glidare.

Tack. Ja jag har tankväska. Har kört med mjuka väskor en resa, men som sagt rymmer mindre och mer svår packade, allt blir enklare med hårda. Fast är väldigt tacksam för att jag hade mjuka väskor sist jag var ut och semmestra. Var nere åkte runt i skåne, låg körde på en mindre väg kom ifatt en traktor, kurvig smal väg så låg en stund bakom denna traktor vänta på läge att köra om. Men då bil som kom bakifrån inte uppfatta hur långsamt det gick. Hörde däck skrik bakom mig såg strålkastare i min backspegel, sen dunnsa det till i hojen, han träffade min sidoväska och den slet sönder ena remmen, men höll mig uppe på hjulen iaf. hadde man haft hårda väskor så hadde det nog blivit värre. Men Men som sagt jag och frun ska ut runt europa nu och då känns bäst med hårda väskor. Har ju sett på bilder/annonser att det finns :/

Ja det montage/lösning tror jag inte på, iaf inte om man är två :). Men ja verkar vara så att om man ska få till hållare till exempel Givi får man tillverka det själv.. suck. fan va synd på en så bra hoj.

Zatopek (ej verifierad)

Alltså, ville ju inte föreslå byte av båge eftersom du "förbjöd" det inledningsvis.
Byte till touringhojen Honda Deauville i ekonomiklassen är väl inte aktuellt med tanke på att du är bortskämd av din snabba ZRX. Honda VFR 800 är tidernas bästa allrounder. En annan fin modell med väskor är Triumph Sprint GT och dom större sporttourers med bl.a.Yamaha FJR 1300, Kawasaki 1400 GTR och för att inte glömma BMW:s utbud för bästa ergonomi och bekvämt skjuts.
Eller kanske modesta men alldeles utmärkta Suzuki GSX 1250 FA till hyggligt pris men utan en massa elektronisk hjälpteknik.

Återstår att byta ljuddämpare med annan dragning, det kan kräva justering av förgaseriet i dynojetbänk och öppnare intake = fler hästar.
Fixa sen egna väskhållare som du monterar i passagerarhandtagens infästningar till bakram och till fotpinnar.
Att montera vänster sidoväska utanför ljuddämparen blir fel, den tar i asfalten eller "hinder i vägen" när du glömmer bort osymetrin. Och obalans om du viktfördelar fel.
Det är omöjligt att få det slimmat, centrerat och med tänkt volym + lastkapacitet utan att åtgärda avgaseriet på din modell.

En annan idé är att du köper en hoj till hustrun och ni bildar ett mc-gäng.
Med en Captain America kommer man lång (i USA i alla fall enligt filmen Easy Rider). Sadelväskor i läder och med conchas och fransar. En rejäl packrulle på sissyn och verktygsväska under framlyktan plus cash och brajan i bensintanken http://blog.motorcycle.com/wp-content/uploads/2013/02/imgres.jpg

Här läser du om att ZRX har bra lastkapacitet under sadeln och andra positiva tongångar http://www.bike.se/node/81377

We moved to look at the structure of the car. The ZRX 1200 DAEG uses a frame. Double-cradle There is a 43mm front shock absorber that can be adjusted to collapse or return to your needs. https://goo.gl/avSkTw

While the rear shock absorber is a Braced Swing Arm, it works with twin shock absorbers. The front tires are 120 / 70-17 and the rear tires are 180 / 55-17. The front brakes are a 310 mm dual disc and use a Tokico four-cylinder engine.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Våra annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta göra det vi gör. Så vi vore tacksamma ifall du kunde stänga av adBlocker!