Snabbaste original mopeden ?

223 inlägg 0 nya

Blir det EU moped körning typ riksresor så blir det ej fosilfritt för el drivna EU mopeder har på tok för kort räckwidd här uppe i norr .3mil är för kort räckwidd här uppe i norr

Med fetaste läget på nålen och tre kugg nedväxling fram kan jag t.o.m köra på 95e50oktan med 2-taktaren i trafiken och den ska göra 45km/h i topp hastighet i trafiken

Reiju drac 50 rmt har rullat 583mil och här är det ingen vår ännu utan hel vitt ute och ymigt snöfall utomhus hela helgen

Vid vurpa eller krock flyger man ur sadeln på den växlade EU mopeden i trafiken egen livserfarenhet i trafiken sedan tidigare sedan lönar det sig vara lite misstänksam mot andra trafikanter som kan missta EU mopeden för en nationell moped i trafiken .

Körde tidigare en Yamaha dt50r reggnret usc 344 på e85. Men.den blev bara avsevärt snålare på e85

Använder ryggsäck då jag kör EU moped .den skyddar ryggen då jag kör i trafiken förutom att den rätar upp axlarna då jag kör och ger skydd åt ryggen vid en eventuell olycka i trafiken

Ovanligt lite EU moped körning i vinter . har låtit EU mopeden stå i vinter mest .tänker försöka få nålen höjd till det lite fetare läget i april månad .den ska ha normalt sett outspädd bensin och inte 5%utspädd bensin som inte finns längre på marknaden .

Får leva med att den får 5%för mycket bensin får man leva med alternativet till det är att den skär ihop

Den 15 aprill var det meningen att jag skulle få höjd nål till det lite fetare läget klockan nio på morgonen på EU moped reiju drac 50rmt .

Två takts växlade EU mopeder går lugnt .upp till 30km/h brukar dom hänga med steglösa EU mopeder sedan axxar EU moped scootrarna i från en i trafiken . men.en original växlad EU moped behöver inga dubb för att köras på vintern om man gör rätt.stress,vrede och mobilsamtal orsakar en del olyckor i trafiken med EU mopeder liksom tävlande i trafiken

Nu på lördag tänker jag försöka köra EU moped och handla mat och i går fyllde jag på två taktsolja i separat olje smörjningen på reiju drac 50 rmt,n

Det fina med 2-taktare är att man behöver inte byta munstycke vid t.ex trimning om man nu ska trimma för det är ju olagligt för trimmar man så händer bara en massa olyckor .det är därför man inte får köra trimmat i trafiken bland annat .

Det är inte prislappen som avgör vad som är m:c utan det är hkr/kW ,cubik och topp hastigheten

Reiju drac 50 rmt blir för motorstark utan pluggar på is och snö och utan pluggar blir det bara en trimmad EU moped och en massa olyckor på is och snö

Kylan har dömt ut reiju drac 50 rmt utan pluggar och som lätt m:c har den ingen framtid på is och snö i trafiken utan dubbar

Det är bland annat dubben som skiljer mellan trim och originalet på reiju drac 50 rmt .originalet behöver inga dubbar för att kunna köras på is och snö i kylan i trafiken .

Det är dubben som skiljer mellan trim och originalet på reiju drac 50 rmt .dubbat =trim.odubbat =original på is och snö

Med nålen i det lite fetare läget tar reiju drac 50 rmt lite mer bensin och lite mindre 2-taktsolja .men.det rör sig om bara 5% mer bensin enbart

Har börjat köra på hel syntetisk 2-taktsolja

Originalet klarar sig utan dubb på snö och is.men.det gör inte den trimmade reiju drac 50rmt som är för motorstark

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.