Det slutgiltiga moppetrim-inlägget

19 inlägg 0 nya
Det slutgiltiga moppetrim-inlägget

Alla moppar går egentligen 200 km/h och drar lätt en Yamaha R1 och snutar och 125:or.

Men eftersom moppetillverkarna vill hålla det hemligt så stryps alla moppar till 45 km/h. Hemligheten är att hitta "pluggen" eller "CDI-strypningen" eller nåt ännu hemligare. Bikes forum är det enda sättet att komma över dessa hemligheter.

Hemlige Hemming

The whole aim of practical politics is to keep the populace alarmed (and hence clamorous to be led to safety) by an endless series of hobgoblins, most of them imaginary.

You´ve cracked it.

precis! det ante mig att det var så:-)

jag vet de hemliga^^ men tänker inte säga de :-# min moppe går 230 km/h

Gäst (ej verifierad)

Jag säger bara brytare. Har ni inga brytarspetsar på era moppar kan ni aldrig få dom att gå fort. Jag har trimmat mina brytare och dragit alla pluggar så nu toppar min Gareli 247 km/tim enligt cykeldatorn. Jag har även monterat ett turbo märke från en 9000 turbo och den hadde 175 hästar så det har hjälpt till.

Moget inlägg.. palla överdriva med 200 men alla vet att det bara Drac kan gå 160 men 200 alltså shiit, blir så jävla trött.

Någon mer som är homosexuell?
Gäst (ej verifierad)

Men det är sant. Den visade 247 på mätaren om ni inte tror mig kan ni komma och testa själva.

Om Dracen bara gör 160 är den strypt, den ska göra 200. Inte behöver du bli trött för det?

Det viktiga är att "dra pluggen". Den kan sitta på lite olika ställen, men oftast i motorn eller avgasröret.

The whole aim of practical politics is to keep the populace alarmed (and hence clamorous to be led to safety) by an endless series of hobgoblins, most of them imaginary.

^^ orka med dej KREIDLERMONGO xP

De man inte har i huvvet får man ha på banken
Gäst (ej verifierad)

På engelska finns det någott som heter spark plugg, man kanske skulle prova att dra den. Någon som vet vad det kan gjöra på toppfarten??

[quote=Xps04]^^ orka med dej KREIDLERMONGO xP[/quote]
Var har han skrivit?

På min drac har jag dratt pluggen och eftersom att tvåtaktaren arbetar med motstånd så tog jag och monterade en liten platta där jag skruvade ut en skruv som trycker mot vevstaken så det ska gå trögare= mer motstånd.

Sen tänkte jag lite... hmm...hmm vad ska jag göra för att höja toppfarten,, och då, SNILLEBLIXT!!!

Som jag tidigare har nämt så snackar jag ju om motstånd och då kom jag på världens bästa ide. Jag printade ut en bild på en fet äcklig kärring = mot-stånd och monterade denna precis vid motorn.

Har inte testat gpsa den än men den går fort<3

Någon mer som är homosexuell?

Jag misstänker att mr. kreidlermongos dubbelgångare kan vara hemming. :O
;)

De man inte har i huvvet får man ha på banken

Min nya sluskmoppe går så snabbt att den stegrar på bakhjulet trots framhjulsdrift.

Eller den hade iaf gjort det om den hade det.

Haha who knows? maybe it´s me?

Våga göra något annorlunda, som Josef Fritzel!

Förresten, trådskaparen var nog seriös med denna tråden från början men blev bemött på ett oseriöst sätt så att det spårade ur.

Han ville nog på ett indirekt sätt få fram att han var trött på alla "fuckon" som överdriver om allting och att de inte klarar ngt själv och måste ALLTID skriva en massa onödig inlägg här på bike som bara "skräper ner" vårt fina forum:O

Jag ber så hemsk mycket om ursäkt ifall jag har uppfattat det hela fel.

Våga göra något annorlunda, som Josef Fritzel!

Vadå skräpar ner forumet? Alla vet väl att vilken moppe som helst drar vilken 125:a som helst, och att om man bara drar pluggen så ..........watch out R 1 :or!
Eller hur?
Eller oxå växer även "moppefuckona" upp och inser hur det är?
Egentligen..........
Tills dess, ha det så kul i er värld, den blir tuffare / hårdare framöver, jag lovar....
Mvh /

Seriöst så drar de flesta mopparna en 125.

Alltså en 4-takts Xt eller linande då.
Men 125 är ju relativt............liksom ordet "moped"

Våga göra något annorlunda, som Josef Fritzel!

Självklart är det så, KREIDLERMONGO. Vilken standardmoppe som helst drar vilken 125:a som helst, det förstår vi alla. Vi pratar naturligtvis originalskick / otrimmat här, eller hur?
Om vi pratar trimmad moppe så blir det ju annat, men då måste vi ju även få trimma 125:an, eller hur?
För om vi antar att det byts både kolv och cylinder på moppen till större kubik, + allt annat runtikring som byts, så måste väl även 125:an få byta kolv / cylinder till större användbar kubik + annat runtikring?
Eller.......?
Är fortfarande din sanning "Seriöst så drar de flesta mopparna en 125. " aktuell då?
Mvh /

Jo håller med dig då;)

Dock om vi jämför 2t med 4t så är en trimmad 50cc moppe (2-t) närmast jämförbar i toppeffekt med en trimmad 4-t 125:a.

Nu sade jag bara toppeffekt och menar ENBART toppeffekt och inget annat, registet hos 125:an är ju fortfarande hyffsat körbart pga att en 4-t innehåller ventiler och därför ligger avstämmningarna bättre till under ett bredare register än vad de gör hos en 2-t där allt nästan bara är avstämmningar med olika tryck hit och dit (iaf avgas).

Men ja, en moppe drar inte en 125 då nä, men det som de flesta på detta forum disskuterar är nog trimmad moppe Vs otrimmad 125:a och då är det inte alls omöjligt att moppen hänger med i accelerationen när vi snackar ostrypt Crossmoppe Vs Xt 125 eller dyl.

Våga göra något annorlunda, som Josef Fritzel!

Pluggen sitter väl vid motorn i avgasröret längst fram?

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.