Bild
Nästa artikel

En dag med Italien, KTM RC390 och Modena

Redaxbloggen
Det första utomlandsuppdraget efter semestern blev en snabbvisit till Italien för att testa på nya KTM RC390 på gata och Modena-banan.

Det blev jag som drog Italien med KTM-lotten och i fredags fick hoppa på ett flyg till Bologna, för vidare transport till Modena. Är du en av få som inte känner igen namnet så är det något av en Ferrari-stad, med deras testbanor runt hörnet. 

Efter att lanserat hela Duke 125-390-sortimentet har det nu blivit dags för RC. Petri var och körde 125-versionen för några veckor sedan och nu var det dags för 390. Dagens körning bjöd på härlig italiensk landsväg och tre pass på Autodromo di Modena, en fräsch men relativt liten bana som passade modellen perfekt. 

För att summera känns den som en av de roligare och sportigare A2-alternativen. Den är väldigt mjuk i bakdämparen, antagligen för att det är en sån väldigt global modell (med visst fokus på Asien) och den behöver passa en stor bredd. Men det kompenserar RC390 med en rolig motor och bekväm men sportig ergonomi.

För dig som söker en A2-motorcykel att köra både i stan och på landsväg, men även börja växa med på bana, håll utkik i ett framtida nummer av Bike. 

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.